ZDRAVO BIO!
  • Home
  • ticker
  • Svemogući B vitamin – znate li u kojim namirnicama ga ima najviše?
ticker Zdrava ishrana

Svemogući B vitamin – znate li u kojim namirnicama ga ima najviše?

Popis vitalnih funkcija u koje su uključeni vitamini B grupe zaista je dugačak. Svaki ima svoj zadatak a često se i nadopunjuju, pa učestvuju u hiljadu procesa u organizmu, uključujući stvaranje energije, ćelija, prenos nervnih impulsa. Nužni su za normalan rad kardiovaskularnog, imunološkog i probavnog sistema te za zdravlje kože, kose i noktiju.

Vitamine B skupine organizam ne može sam proizvesti, pa ih treba svakodnevno uzimati prehranom. Najbolji izvori vitamina B su kvasac, iznutrice (prije svega jetra), žitarice, mlijeko, jaja, meso, riba, zeleno lisnato povrće, banane, orašasti plodovi i mahunarke.

Vitamin B1 – tiamin – ključan je za preradu ugljenih hidrata, masti i proteina u organizmu kao i za rad srčanog i nervnog sistema. Izvori: iznutrice (jetra), jaja, meso, žitarice, pšenične klice, zeleno lisnato povrće, orasi, grašak, pasulj, kikiriki.

Vitamin B2 – riboflavin – takođe je nužan za stvaranje energije iz ugljikohidrata, masti i proteina kao i za disanje, vid i rast. Najviše ga ima u mliječnim proizvodima, jajima i mesu, a dobri su izvori i zeleno lisnato povrće, žitarice i orašasti plodovi.

Orah – vaš najbolji saveznik za zdravlje

Vitamin B3 – niacin – izuzetno je važan za dobijanje energije iz glukoze, proizvodnju hormona, kao i za rad nervnog, krvnog i probavnog sistema. Izvori: kvasac, mliječni proizvodi, jaja, bijelo meso, riba, mahunarke, orašasti plodovi.

Vitamin B5 – pantotenska kiselina –  direktno je uključena u proizvodnju energije, a bitna je i za raspoloženje kao i za uravnoteženi nivo holesterola u krvi. Nalazi se u kvascu, jetri, ribi, mesu, jajima, žitaricama, povrću, voću.

Banana za niži pritisak i bolje raspoloženje

Vitamin B6 – piridoksin – izuzetno je važan za imunitet, stvaranje krvnih ćelija i hormona, kao i za rad mozga i “biološki sat”. Izvori: iznutrice (posebno jetra i bubrezi), ćuretina, tunjevina, kvasac, banane, grožđice, spanać, soja, jaja, mlijeko, krompir.

Vitamin B7 – biotin – neophodan je za metabolizam ugljenih hidrata, proteina, masti i aminokiselina, kao i za rast ćelija. Izvori: kvasac, iznutrice, žumance jajeta, pečurke, banane, kikiriki, mrkva.

Pečurke – naučite da razlikujete otrovne od jestivih

Vitamin B9 – folna kiselina – ključna je za sintezu DNK, dakle izgradnju svih novih ćelija, pa je posebno važna u trudnoći. Učestvujući u stvaranju eritrocita (crvenih krvnih zrnaca) i bitna je za rad krvnog sistema. Najviše je ima u zelenom lisnatom povrću, mahunarkama, citrusnom voću, pšeničnim klicama, žitaricama i mesu.

Vitamin B12 – cijanokobalamin – takođe učestvuje u sintezi DNK te u stvaranju eritrocita i proteina. Važan je za aktivnost nervnih ćelija i raspoloženje kao i za rad kardiovaskularnog sistema. Izvori: riba i plodovi mora, meso, mlijeko i mliječni proizvodi, jaja.

Kolin i inozitol ubrajaju se u vitamine B kompleksa iako po strukturi nisu vitamini, ali na sličan način učestvuju u metabolizmu i prenosu nervnih impulsa. Kolin se nalazi u jajima, soji, životinjskim masnoćama, zobenom brašnu i povrću. Izvori inozitola su hrana životinjskog porijekla, žitarice i povrće.

Izvor: www.ordinacija.hr

Related posts

Nervoza – Lako se eleminiše uz pomoć lijeka za smirenje u vidu ČAJEVA

admin

5 razloga zašto je dobro jesti luk

admin

HELJDA – šta je heljda i koliko je zdrava i korisna namirnica?

admin

Leave a Comment