ZDRAVO BIO!
Izdvojeno Zdrava ishrana

Namirnice koje pozitivno i negativno utiču na vaše raspoloženje

Dešava vam se da vam je “to do” lista ogromna, te vam je teško da ostanete motivisani i skoncentrisani tokom čitavog dana. Zbog mnogo obaveza, ali i neprijatnih situacija koje često doživljavamo, nedostatak pozitivne energije i elana je veoma čest. Osim toga, zbog užurbanog načina života često smo žrtve anksioznosti.

Baš zbog toga, pročitajte danas šta treba, a šta ne treba da jedete u ovim trenucima.

Namirnice koje poboljšavaju raspoloženje

Crna čokolada

Drevne Maje su tamnu čokoladu čak smatrale hranom bogova. Odličan je izbor ukoliko vam manjka energije i pozitivnog raspoloženja. Iako spada u slatkiše, crna čokolada je izuzetno zdrava. Njen glikemijski indeks je veoma nizak tako da njeno konzumiranje ne podiže nivo šećera u krvi, što je posebno važno za dijabetičare. Osim što čokolada utiče na hormon sreće, dopamin, dokazano je da pozitivno utiče na memoriju i koncentraciju, te se predlaže svima koji mnogo rade ili uče.

Takođe, čokolada sadrži serotonin koji djeluje protiv depresije, i endorfin koji daje osjećaj zadovoljstva. Bogata je antioksidantima koji se mogu pronaći i u voću, povrću, žitaricama i orašastom voću, a štite organizam od prijevremenog starenja i raznih oboljenja. Čokolada je odavno poznata i kao snažan afrodizijak.

Losos

Ova riba je puna omega-3 masnih kiselina. Ove masne kiseline utiču na kontrolisanje kortizola i adrenalina u stresnim situacijama. Takođe je dokazano da ove kiseline suzbijaju simptome depresije. Losos je dobar izvor selena, fosfora, kalijuma i vitamina B. Ovi nutrijenti pospješuju rad nervnog sistema, te pretvaraju hranu u energiju. Osim toga, losos sadrži i triptofan, sedativ koji uzrokuje pospanost, te je njegovo konzumiranje posebno preporučivo ljudima koji pate od nesanice.

losos

Avokado

Avokado slobodno možete da dodate u sva vaša jela, bilo da se radi o smutiju za doručak, salati za ručak ili samo užini. Ova voćka je posebno bogata vitaminom B koji pomaže u borbi protiv anksioznosti. Kao i losos, veoma je bogat omega-3 masnim kiselinama. Avokado je bogat nutritijentima koji poboljšavaju dotok krvi u prednji dio mozga koji omogućava spoznavanje, donošenje odluka i planiranje.

Borovnice

Istraživanja su pokazala da borovnice u sebi sadrže najviše antioksidanata od sveg svježeg voća i povrća koji su do sada testirani. Antioksidanti pomažu imunom sistemu tako što neutrališu slobodne radikale koji ulaze u tijelo. Takođe, dokazano je da pomažu u borbi protiv kancerogenih oboljenja jer imaju dejstvo čuvanja i obnavljanja ćelija.

Narandže

Svima nam je poznato da su narandže odličan izvor vitamina C. Međutim, da li ste znali da one utiču i na smanjenje krvnog pritiska i hormona stresa?

Uopšteno, cvjetovi narandže su jedno od najboljih sredstava za podizanje raspoloženja. Zbog ugodnog mirisa i ljekovitih svojstava koriste se i u proizvodnji eteričnih ulja koji su izuzetno povoljni u borbi protiv depresije i anksioznosti.

voćke

Orašasto voće

Dan započnite šakom orašastih plodova i vjerujte nam, pozitivnog raspoloženja i energije vam neće nedostajati. Osim za doručak, poželjno ih je konzumirati između redovnih obroka i nakon treninga.

Orašasti plodovi odličan su izvor vitamina B2, E i cinka. Takođe, ovo je odlična hrana za mozak i memoriju. Smatra se da orasi, na primjer, poboljšavaju koncentraciju i rad moždanih ćelija, te štite od demencije i Alzheimerove bolesti. Indijski oraščići su jedan od najpoznatijih afrodizijaka, a osim što povećava seksualnu želju, poboljšava raspoloženje i smanjuje stres.

Koje namirnice treba da izbjegavate?

Kao što postoje namirnice koje popravljaju raspoloženje, tako postoje i one koje bi tokom loših dana trebalo izbjegavati zbog njihovog cjelokupnog dejstva. Šta treba da izbjegavate kada patite od anksioznosti ili jednostavno nije “vaš” dan, čitajte u nastavku.

Kofein

Ukoliko ste lošeg raspoloženja, treba vam nešto da se smirite, a kofein ima baš suprotno dejstvo, koje može samo pogoršati vaše stanje. Takođe, kofein može prouzrokovati nepravilan rad srca, glavobolju i dodatnu nervozu.

šoljica kafe

Alkohol

Ljudi koji su pod stresom često spas traže u alkoholu kako bi se opustili i osjećali manje napeto. Međutim, alkohol u tim situacijama ne donosi ništa dobro. Štaviše, u Američkom centru za zavisnost su objasnili da alkohol i anksioznost idu ruku pod ruku. Umjesto da osjećate manju napetost, dugotrajna konzumacija alkohola može uzrokovati ozbiljne poremećaje i stvoriti zavisnost.

Šećer

Šećer utiče na sposobnost našeg tijela da tretira stres, odnosno stvara pogrešnu sliku. On spriječava bavljenje stvarnim uzrocima stresa i time ga dodatno pogoršava.

Trans masti

Zbog loših dejstava na fizičko blagostanje, namirnice koje sadrže trans masti se smatraju najgorom hranom koja se može uključiti u ishranu. Kako to jedenje u fast food restoranima utiče na depresiju? Tako što nezdrave masti u burgerima mogu prouzrokovati brojne upale i oboljenja u mozgu, a negativno utiču i na mentalno zdravlje.

Sokovi

Sokovima je posebno teško odoljeti ljeti, međutim, oni sadrže aditive i vještačke boje. Osim toga, ova pića bogata su aspartamom koji ne samo da blokira proizvodnju serotonina (odgovoran za regulisanje sna) u tijelu, već se smatra i jednim od glavnih krivaca anksioznosti, glavobolje, promjena raspoloženja i nesanice.

Izvor: www.zdravija.com

Related posts

Ostanite fit uz samo 10 minuta preskakanje vijače dnevno

admin

Da li je kiseli kupus zdraviji od običnog

admin

Ovaj vitamin će vam pomoći da bolje pamtite snove

admin

Leave a Comment