ZDRAVO BIO!
Izdvojeno Zdrava ishrana

Hrana koja vas provjereno čini srećnijim

Jeste li znali da vas sreća čeka iza zatvorenih vrata frižidera? Mnogi od vas će sigurno pomisliti kako to nije nikakva novost, ali hrana koja vas zaista čini srećnima nije ni blizu one za koju vi mislite.

Iako većina nas misli da nas srećnima čini čokolada, kolači, sladoled, pljeskavice i ostala nezdrava hrana to baš i nije istina. Pogledajte listu namirnica koje dokazano podižu nivo serotonina u organizmu i sigurni smo da ćete ostati iznenađeni baš kao što smo mi bili.

Brokoli. Ovo povrće sadrži tragove minerala koji se zove hrom koji pored toga što pomaže tijelu da probavi hranu podiže nivo serotonina, nerepinefrina i melotonina u mozgu što uveliko utiče na raspoloženje. Dokazano je da brokoli umanjuje simptome atipične depresije (prejedanje ili pretjerano spavanje). Hrom u organizam možete unijeti i putem soka od grožđa, kao i krompira.

Indijski orasi su bogati cinkom za koji je naučno dokazano kako umanjuje simptome depresije i poboljšava uticaj antidepresiva. Manjak vitamina može dovesti do smanjenog apetita i simptoma depresije, kao i oslabljenog imuniteta. Cink možete pronaći i u sjemenkama bundeve i svinjskom mesu.

Losos je riba prepuna vitamina D, poznatog i pod nazivom “vitamin sunca”. Najjednostavniji način da popravite raspoloženje jeste da provedete svega 15 minuta na suncu, nekoliko puta  nedjeljno. Da biste u organizam unijeli željeni vitamin D, jedite losos, mlijeko i jaja.

Spanać. Spanać pored mnoštva nutrijenata sadrži mineral magnezijum čiji manjak ima gotovo trećina populacije, a veoma je važan za opšte zdravlje organizma. Magnezijum igra veoma važnu ulogu u razvoju serotonina jer manjak dovodi do depresije, anksioznosti i umora. Magnezijum možete unijeti putem badema i putem kupki u koje ste stavili gorku so.

Leblebija je namirnica koja će vam obezbijediti poprilične količine vitamina B6 koji pomaže tijelu da proizvodi veće količine serotonina i norepinefrina koji utiču na raspoloženje. Nedostatak vitamina B6 u organizmu dovodi do nervoze i depresije. Pored leblebije, namirnice bogate vitaminom B6 su pileći file i žutorepa tuna.

Izvor: www.lifepressmagazin.com

Related posts

6 aktivnosti prije spavanja koje mogu da vam pomognu da smršate

admin

Pojava rane menopauze može se spriječiti putem ishrane

admin

Naučno dokazano: Najbolja vježba za ravan i čvrst stomak

admin

Leave a Comment