ZDRAVO BIO!
  • Home
  • Izdvojeno
  • 8 namirnica bogatih folnom kiselinom koja je suštinski dio svake dijete
Izdvojeno Zdrava ishrana

8 namirnica bogatih folnom kiselinom koja je suštinski dio svake dijete

Folna kiselina je važna za normalno funkcionisanje mozga, za mentalno i emocionalno zdravlje. Sprečava razdražljivost, umor, depresiju, dekoncentraciju, nesanicu. Folna kiselina pomaže tijelu da pravi RNK i DNK, a takođe se koristi u stvaranju crvenih krvnih zrnaca.

Folna kiselina je korisna kod nekih vrsta anemije (megaloblastna anemija usled nedostatka folne kiseline), a kod nekih vrsta anemije može prikriti nedostatak vitamina B12 i tako dovesti do oštećenja na nervnim ćelijama.

Folna kiselina, vitamin B6 i B12 utiču na nivo aminokiseline homocistein u krvi. Povećane vrijednosti homocisteina su povezane sa srčanim oboljenjima, depresijom, Alchajmerovom bolešću. Nedostatak folne kiseline je u vezi i sa degenerativnim oštećenjima nerava i sa Parkinsonovom bolešću.

Evo namirnica koje su bogate folnom kiselinom:

1. Pomorandže

Pomorandže su bogate vitaminom A, kalcijumom, vitaminom C, vlaknima i vitaminom B9 (folna kiselina). Folna kiselina pomaže u spriječavanju kardiovaskularnih bolesti i prevencije raka. Pomorandže imaju visok sadržaj vlakana, što može efikasno smanjiti konstipaciju. Folna kiselina je važna za rani razvoj bebe. Pomaže u sprečavanju određenih vrsta poremećaja u razvoju. Takođe, narandže sadrže fitonutrijente zvane limonoidi koji mogu pomoći u sprečavanju raka i detoksikacije.

2. Špargle

Špargle sadrže visok sadržaj vitamina C, vitamina A, vitamina K i mangan. Takođe sadrže visok nivo folne kiseline. Jedna šolja špargle sadrži 264 mcg folne kiseline, što je oko 65% vaših dnevnih potreba. Parenje špargle čuva je od gubljenja ukusa i hranljivih materija.

3. Pasulj, sočivo i grašak

Pasulj i grašak su puni folnom kiselinom. Sočivo i leblebije imaju čak i veću količinu folne kiseline od graška i pasulja. Samo jedna šolja sočiva može vam dati većinu preporučenih dnevnih količina. Soja takođe sadrži folnu kiselinu. Soja će vam takođe dati 88% DV folne kiseline u samo jednoj čaši.

4. Brokoli

Brokoli je jedan od najvažnijih hranljivih sastojaka. Takođe sadrži folnu kiselinu. Samo ½ šolje brokolija će vam pružiti oko 12% dnevnih potreba za folnom kiselinom. Kuvanje može da uništi 50-90% prirodne folne kiseline u hrani. Preporučujemo da jedete organski brokoli pripremljen na pari.

5. Avokado

Avokado je takođe odličan izvor folne kiseline. Avokado sadrži 90mcg folata po čaši, što je oko 22% vaših dnevnih potreba. Avokado je takođe odličan izvor vitamina K, masnih kiselina i dijetetskih vlakana.

6. Okra

Okra je jedno od najsnažnijih gustih povrća koje možete jesti. Okra je odličan izvor folne kiseline. Samo ½ šoljice kuvane okre daju vam 19 mcg folne kiseline. Okra je odlična za čišćenje i liječenje digestivnog sistema, i pomaže u uklanjanju toksina iz tijela.

7. Prokelj

Prokelj je jedna od najboljih namirnica sa folnom kiselinom. Jesti dvije šolje prokelja će vam dati oko 50% dnevne preporučene količine. Prokelj je takođe bogat manganom, kalijumom, vitaminom C, vitaminom K i vitaminom A.

8. Bundeva

Još jedan značajan izvor folne kiseline je bundeva. Takođe je dobar izvor vitamina A, vitamina B, vitamina C i vlakana. Zimska bundeva ima više folne kiseline po šolji od ljetnje bundeve. Jedna šoljica zimske bundeve sadrži 57 mcg folne kiseline (14% DV) a jedna šolja ljetnje bundeve sadrži 36 mcg folne kiseline (9% DV).

Izvor: www.nazdravlje.net

Related posts

Sve što bi trebalo da znate o proizvodima na bazi ružine vodice

admin

Osam savjeta za funkcionalan trening

admin

Boxing Pro vs Boxing Fitness – Koje su bitne razlike i kako ti treninzi izgledaju?

admin

Leave a Comment