ZDRAVO BIO!
Izdvojeno Zdrava ishrana

5 razloga zašto je dobro jesti luk

Bilo da je riječ o bijelom, crvenom ili crnom luku, ovo povrće zaista povoljno utiče na zdravlje. Sadrži manje količine vitamina, naročito vitamin C, B6 i B9, i kalijum i mangan od minerala, kao i obilje antioksidanata među kojima se ističe kvercetin.

  • Jedna studija ispitivala je povezanost konzumiranja crnog i bijelog luka i rizika za pojavu karcinoma kod ispitanika u Italiji i Švajcarskoj. Pokazalo se da osobe koje češće koriste ovo povrće u ishrani imaju manji rizik od karcinoma.
  • U drugoj studiji utvrđeno je da žene starije od 50 godina koje češće jedu luk imaju veću mineralnu gustinu kostiju i za 20% manji rizik od frakture kuka nego žene koje nikada ne jedu ovo povrće.
  • Luk doprinosi zdravlju digestivnog trakta zahvaljujući tome što sadrži inulin, tip vlakna koji ima probiotičko dejstvo i podstiče rast prijateljskih bakterija u crijevima.
  • Istraživanja su pokazala da luk (kao i sok od luka) može dovesti do smanjenja nivoa ukupnog i LDL holesterola, ukoliko se redovno jede tokom perioda od najmanje 8 nedelja.
  • Luk isto tako poboljšava apsorpciju likopena iz paradajza. Za ovaj efekat zaslužna su sumporna jedinjenja u luku. Likopen je inače antioksidans koji se može povezati sa manjim rizikom od kardiovaskularnih bolesti i karcinoma. Ovaj antioksidans takođe povoljno utiče na zdravlje očiju i mozga.

Izvor: www.doktor.rs

Related posts

Idealne pilates vježbe za jutarnje istezanje

admin

Možete i kod kuće: Vježbe sa štapom za čvrst stomak

admin

Izbjegavajte ih u širokom luku: Ako jedete ove namirnice za doručak, treba odmah da prestanete!

admin

Leave a Comment