ZDRAVO BIO!
Izdvojeno Zdrava ishrana

5 namirnica koje daju energiju…

…a nisu kafa.

Često, kad smo pospani i mlitavi, uzmemo kafu i slatkiš da podignemo energiju. Iako nije tako loše kad to radimo povremeno, ima namirnica koje mogu da održe našu energiju tokom više sati na zdraviji način.

U krajnjem ishodu, sva hrana je gorivo i utiče na nivo energije. Konzumacija pravih namirnica tokom dana može da pomogne da održavamo konstantno nivo energije, umjesto pomoću naglih skokova i padova, do kojih dovode spoj kofeina i šećera.

Evo pet zdravih namirnica koje mogu da pomognu da ne budemo umorni i imamo više budnosti i energije tokom dana.

Čia sjeme. Interesantno, sama riječ “čia” je izvedena od majanske riječi koja znači “snaga”. Dugo je čia smatrana magičnom hranom, zbog svoje u praksi bezbroj puta dokazane sposobnosti da poveća izdržljivost i energiju tokom dužih vremenskih perioda. Kad pogledamo šta čia sjeme sadrži, nije čudo što ima takve osobine. Jedna kašika ovog sjemena sadrži 5 g proteina, koji pomažu da se održi stabilan nivo šećera, kao i poprilično omega 3 masnih kiselina koji održavaju energiju mišića i smanjuju upale. Pored toga, sadrži magnezijum, gvožđe, kalijum i antioksidans kvercetin koji pomaže fizičku aktivnost. Ove sjemenke možete dodati u jogurt, smutije, soseve i sl.

Ovsena kaša. Činija ovsene kaše ujutru može da održi energiju satima. Ovas sadrži kvalitetne ugljene hidrate, ali i rastvorljiva vlakna koja usporavaju njihovu apsorpciju i pomažu da se stabilizuje nivo šećera u krvi – što je važno za osjećaj da imamo postojan nivo energije.

Pečurke. Odličan su izvor velikog broja vitamina B grupe, povezanih sa proizvodnjom energije, kao i kvalitetnih proteina, koji održavaju stabilan nivo šećera i daju dugotrajno energiju.

Čaj. Iako i crni i zeleni čaj sadrže kofein kao i kafa, sadrže ga manje, a pored toga sadrže posebnu aminokiselinu L-teanin, koji istovremeno održava budnost i djeluje umirujuće. L-teanin prolazi krvno-moždanu barijeru pola sata nakon unošenja i djeluje direktno na mozak, poboljšavajući koncentraciju i fokus, a smanjujući uznemirenost. Istraživanja su pokazala da ovaj sastojak primjetno poboljšava koncentraciju i rad mozga u cjelini. Manja količina kofeina koju čaj sadrži daje dodatni energetski podsticaj.

Jaja. Jaja su sjajan izvor energije. Bogata su proteinima koji dugo daju energiju i održavaju stabilan nivo šećera u krvi. Pored toga, sadrže i vitamine B grupe koji takođe utiču na proizvodnju energije, kao i gvožđe i cink.

Izvor: www.zdravahrana.com

Related posts

Zašto je prije doručka dobro popiti čašu prirodnog voćnog soka

admin

Da li nam sok od aloja vere može pomoći da izgubimo kilograme?

admin

Svi mi imamo loše navike – Kako da ih se riješimo?

admin

Leave a Comment