ZDRAVO BIO!
Izdvojeno Zdrava ishrana

5 namirnica koje daju energiju…

…a nisu kafa.

Često, kad smo pospani i mlitavi, uzmemo kafu i slatkiš da podignemo energiju. Iako nije tako loše kad to radimo povremeno, ima namirnica koje mogu da održe našu energiju tokom više sati na zdraviji način.

U krajnjem ishodu, sva hrana je gorivo i utiče na nivo energije. Konzumacija pravih namirnica tokom dana može da pomogne da održavamo konstantno nivo energije, umjesto pomoću naglih skokova i padova, do kojih dovode spoj kofeina i šećera.

Evo pet zdravih namirnica koje mogu da pomognu da ne budemo umorni i imamo više budnosti i energije tokom dana.

Čia sjeme. Interesantno, sama riječ “čia” je izvedena od majanske riječi koja znači “snaga”. Dugo je čia smatrana magičnom hranom, zbog svoje u praksi bezbroj puta dokazane sposobnosti da poveća izdržljivost i energiju tokom dužih vremenskih perioda. Kad pogledamo šta čia sjeme sadrži, nije čudo što ima takve osobine. Jedna kašika ovog sjemena sadrži 5 g proteina, koji pomažu da se održi stabilan nivo šećera, kao i poprilično omega 3 masnih kiselina koji održavaju energiju mišića i smanjuju upale. Pored toga, sadrži magnezijum, gvožđe, kalijum i antioksidans kvercetin koji pomaže fizičku aktivnost. Ove sjemenke možete dodati u jogurt, smutije, soseve i sl.

Ovsena kaša. Činija ovsene kaše ujutru može da održi energiju satima. Ovas sadrži kvalitetne ugljene hidrate, ali i rastvorljiva vlakna koja usporavaju njihovu apsorpciju i pomažu da se stabilizuje nivo šećera u krvi – što je važno za osjećaj da imamo postojan nivo energije.

Pečurke. Odličan su izvor velikog broja vitamina B grupe, povezanih sa proizvodnjom energije, kao i kvalitetnih proteina, koji održavaju stabilan nivo šećera i daju dugotrajno energiju.

Čaj. Iako i crni i zeleni čaj sadrže kofein kao i kafa, sadrže ga manje, a pored toga sadrže posebnu aminokiselinu L-teanin, koji istovremeno održava budnost i djeluje umirujuće. L-teanin prolazi krvno-moždanu barijeru pola sata nakon unošenja i djeluje direktno na mozak, poboljšavajući koncentraciju i fokus, a smanjujući uznemirenost. Istraživanja su pokazala da ovaj sastojak primjetno poboljšava koncentraciju i rad mozga u cjelini. Manja količina kofeina koju čaj sadrži daje dodatni energetski podsticaj.

Jaja. Jaja su sjajan izvor energije. Bogata su proteinima koji dugo daju energiju i održavaju stabilan nivo šećera u krvi. Pored toga, sadrže i vitamine B grupe koji takođe utiču na proizvodnju energije, kao i gvožđe i cink.

Izvor: www.zdravahrana.com

Related posts

Veoma korisni fitness savjeti

admin

Avokado: supervoće od kojeg ne treba olako odustati

admin

8 dodataka za superzdravu kafu

admin

Leave a Comment